תפריט סגור

למה הכרחי להתקין ידיות אחיזה לקשישים?

ידיות אחיזה

עבור קשישים, ידיות אחיזה או מעקה בטיחות יכולים להיות כלי חיוני שיעזור להם לנווט בביתם. עם זאת, ישנם סוגים רבים ושונים של ידיות שיכולות גם לשפר את הבטיחות בחדר האמבטיה, במטבח ובאזורים אחרים בבית.

מהן ידיות אחיזה?

דיות אחיזה הן דרך מצוינת כדי לעזור לקשיש אהוב לנוע בביתו בבטחה. הם קלים להתקנה, זולים ויכולים לשמש אנשים עם דלקת פרקים וקושי בעמידה יציבה.

ידיות אחיזה מותקנות בצד של מעקה או מוט אחיזה הקרוב ביותר לקיר או לרצפה. הם עשויים מחומרי גומי או קצף שאוחזים על פני השטח של כל מה שהם מחוברים אליו, כך שלא תצטרך לדאוג שהם יחליקו מהידיים שלך כשאתה תופס אותם. אתה יכול גם למצוא כמה דגמים שיש להם בליטות קטנות מעל המספקות אחיזה נוספת במידת הצורך (שימושי במיוחד למי שסובל מכוח אחיזה ירוד).

אילו סוגים של ידיות אחיזה יש?

ידיות אחיזה הן דרך מצוינת לעזור לקשישים להשתמש במעקות שלהם ולעמוד בבטחה. ניתן להתקין מכשירים שימושיים אלה כמעט בכל סוג של מעקה, כולל מעקות שכבר נמצאים במקום או כאלה שאתה מתקין בעצמך. הם מגיעים במגוון של צורות וגדלים, כך שתוכל לבחור אחד שמתאים באופן מושלם עם הצרכים שלך.

ידיות אחיזה מתחלקות לשלוש קטגוריות עיקריות: ידיות אחיזה מחוספסות, ידיות אחיזה מחודדות וידיות אחיזת טריז . ידיות אחיזה עם מרקם מחוספס כוללות חריצים לאורכם לחיכוך נוסף בעת אחיזתם; אלה אידיאליים למי שמתקשה לאחוז בדברים עקב דלקת פרקים או בעיות אחרות הכרוכות באובדן רגישות באצבעותיהם. ידית אחיזה מחודדת הינה קצוות מעוגלים בכל קצה ולכן הם קל להחזיק מבלי להחליק החוצה מתחת אצבעותיך-זה עושה אותם שימושי עבור כל מי נאבק עם שליטה על מוטוריקה עדינה כגון מרתק חפצים קטנים כמו עטים/עפרונות וכו'.. מעקה טריז מציעים יתרונות דומים אבל ללכת צעד אחד קדימה על ידי עוזר לשמור על אצבעות מופרדים אחד מהשני תוך כדי שמחזיקים אותם כך שהם עוזרים לא להחליק בטעות!

מה הם היתרונות של ידיות אחיזה?

ידיות אחיזה נהדרות עבור קשישים הזקוקים לסיוע בהליכה והסתובבות. ידית אחיזה יכולה לעזור לך לשמור על עצמאותך על ידי הקלה בעת התרוממות מכיסא, ירידה במדרגות או שימוש בשירותים ובמקלחת.

אם אי פעם נאבקת עם שמירה על יציבות במהלך המקלחת, אז מאמר זה הוא בשבילך! ידיות ומעקי אחיזה מציעים תמיכה בזמן הרחצה.

קשישים נמצאים בסיכון גבוה יותר ליפול בגלל ירידה בניידות ובאיזון שלהם. נפילה עלולה לגרום לפציעה חמורה או אפילו למוות, לכן חשוב להתקין סורגים ומעקות בחדר האמבטיה ובמטבח לאנשים הזקוקים להם. יש להתקין מעקות באותו גובה כמו האסלה כך שיהיה קל לאנשים עם מוגבלות בניידות להגיע אליהם.

ידיות אחיזה יכולות לספק רמת אבטחה נוספת למי שמתקשה לאחוז בפריטים בידיים או באצבעות מכיוון שהם עשויים מגומי או קצף-שני חומרים שנותנים לך משהו רך אך יציב שכנגדו אתה יכול לחזק את עצמך בעת השימוש בידיות אלו.

כיצד להתקין ידיות אחיזה?

הדרך הטובה ביותר להתקין ידית אחיזה היא באמצעות מקדחה, בה תשתמש כדי ליצור חורים גם בקיר וגם בידית האחיזה שלך. ראשית, השתמש במברג כדי ליצור חור בקיר שבו ברצונך להתקין את הידית שלך. לאחר מכן, הכנס קצה אחד של ידית האחיזה לחור זה והדק אותה בעזרת מברג או מפתח ברגים נוסף במידת הצורך. ודא שהוא מאובטח לפני שתמשיך הלאה!

כמובן שניתן להשתמש בחברה מקצועית להתקנה של ידיות אחיזה, שאל את המוכרת בעת הקניה האם הם מציעים גם שירותי בתקנה.

לסיכום

אם אתם מחפשים דרך לעזור לאדם מבוגר אהוב להישאר בטוח בביתו, ידיות אחיזה יכולות להיות אופציה נהדרת. הן מציעות תמיכה והן קלות להתקנה. אם יש לך שאלות לגבי איזה סוג של ידית אחיזה תעבוד הכי טוב עבורך, אל תהסס לפנות אלינו בקישור:

https://www.thirdage.co.il/product-category/easing-the-daily-life/%D7%A2%D7%96%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A8%D7%97%D7%A6%D7%94/%D7%99%D7%93%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%97%D7%99%D7%96%D7%94/